2009/12/12 Dr. Zhang Xuming, Director of Kiang Wu Hospital, Macau, Dr. Philip Chou Kuok-Hei, President of Directive Council, Mr. Samuel Mak, Director, Ms. Song Wenzhu, Asst. Director, and Ms. Joanne So, Head of Secretariat & Human Resources of Macau Red Cross presented prizes to the winners of T-Shirt Designs and Children Coloring Competitions. -- 8.jpg

最先 | 上一張圖片 | 下一張圖片 | 最後 | 縮圖


特別優異獎 盧倩影

設計理念:世界各地的人同樣也牽着一個由紅十字會織成的心。這個心代表着紅十字對世界各地的人們幫助的心。無分國界的。而這個紅心翱翔在天空中把紅十字會的精神散佈滿處,讓人看到紅十字會工作人員努力、不屈不朽的心。而RED CROSS這個標誌,用蜘蛛的絲編成的,蜘蛛絲代表着紅十字會默默耕耘的成果,而且還有其他昆蟲的幫助,表示紅十字會要由不同角色的人去組成的。